jak długo wchłania się esperal

Jak długo wchłania się Esperal?

Częste picie alkoholu prowadzi do uzależnienia i cierpi na tym nie tylko zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Czy alkoholizm jest chorobą? Tak, został uznany za chorobę, z której samodzielne wyjście często okazuje trudne a nawet niemożliwe. Od dawna dostępny jest skuteczny sposób na wyjście z nałogu, jednak skorzystanie z niego często wymaga pobytu w ośrodku leczenia uzależnień. Podczas terapii alkoholik zaczyna rozumieć swój problem i chce podjąć radykalne kroki zmierzające do rozpoczęcia normalnego życia. Wszywka alkoholowa z Esperalem jest uważana za dobry sposób w walce z alkoholizmem. Disulfiram będący składnikiem tego leku blokuje zdolność organizmu do przetwarzania alkoholu.

Jak działa Esperal?

Lek Esperal blokuje w wątrobie enzym dehydrogenazy alkoholowej, który jest odpowiedzialny za niszczenie alkoholu w organizmie. W takiej sytuacji zwykły alkohol (etanol) jest bardzo niebezpieczny dla organizmu. Z tego powodu powinien być podawany przed lekarza w ośrodku leczenia uzależnień, gdzie pacjent pozostaje pod obserwacją i dodatkowo poddaje się psychoterapii.

Po wszyciu tabletek z Esperalem w pośladek lub pod łopatkę organizm nie będzie w stanie przetwarzać alkoholu, w wyniku, czego mogą wystąpić niepożądane konsekwencje dla ludzkiego zdrowia, a nawet życia. Wprowadzenie Esperalu w postaci tabletek następuje przez nacięcie w skórze następnie rana jest zszywana sterylnymi nićmi. Nici mogą być rozpuszczalne, jeżeli są to tradycyjne nici to po 7-9 dniach szwy są zdejmowane.Tabletki stopniowo się wchłaniają.

Faktem jest, że po zażyciu leku zmieniają się procesy wykorzystania alkoholu etylowego, gromadzi się aldehyd octowy, dlatego pojawiają się te objawy. A aldehyd octowy jest bardzo toksyczną substancją, która jest szkodliwa dla organizmu. Z tego powodu może zostać zakłócone normalne funkcjonowanie układu oddechowego, mogą wystąpić problemy z sercem i naczyniami krwionośnymi, uderza w układ nerwowy. Lek blokuje enzym, który przekształca aldehyd octowy w kwas octowy. Wzrost stężenia aldehydu octowego objawia się ciężkim zatruciem.

Jak długo wchłania się esperal?

Poddając się leczeniu uzależnienia od alkoholu w ośrodku odwykowym, najpierw trzeba przejść detoksykację organizmu, korzystać ze spotkań z terapeutą a następnie można skorzystać z wszywki alkoholowej. W skład wszywki wchodzi Esperal w tabletkach a jest wchłaniany przez organizm w okresie o ośmiu miesięcy do roku.

Od czego to zależy:

• Stanu zdrowia
  • Otyłości
  • Aktywności fizycznej.

Korzystając z leczenia w ośrodku dla alkoholików, skuteczność wszywki jest duża, ponieważ pacjent rozumie potrzebę wyjścia z nałogu. Esperal to lek specjalnie opracowany do leczenia uzależnienia od alkoholu. Blokuje przetwarzanie i eliminację alkoholu etylowego z organizmu. Po spożyciu alkoholu nastąpi zatrucie organizmu i mogą wystąpić bardzo nieprzyjemne objawy. Pacjent ośrodka odwykowego ma pełną świadomość reakcji jego organizmu na spożycie alkoholu.

Jakie objawy towarzyszą przepiciu wszywki alkoholowej z Esperalem?

• Mdłości
  • Wymioty
  • Zawroty głowy
  • Palpitacja serca
  • Zaczerwienienie twarzy
  • Dreszcze
  • Gwałtowny spadek ciśnienia
  • Odczucia ciepła i zimna
  • Pojawia się strach, panika.

Jeśli pacjent ma marskość wątroby, efekt terapeutyczny przyjmowania leku będzie silniejszy. W ciężkich przypadkach, przy ciągłym spożywaniu alkoholu, rozwijają się napady padaczkowe i zatrzymanie oddechu. Może to mieć wpływ na układ hormonalny i wydalniczy, zaczną cierpieć trzustka i nerki. Do tego już nieprzyjemnego stanu dołączą bóle stawów, biegunka.

Korzyści z wszycia Esperalu dla leczenia alkoholizmu

Już po wypiciu kilku mililitrów alkoholu organizm pacjenta, któremu wszyto Esperal przechodzi przez wszystkie dziewięć kręgów zatrucia alkoholowego, które szybko rośnie i w większości przypadków wymaga wezwania karetki. W ten sposób głód alkoholu jest tłumiony za pomocą podstawowego instynktu samozachowawczego, jest szansa na powrót do życia w trzeźwości. Warto przynajmniej raz dokonać wyboru, aby docenić wszystkie zalety kolorów nowego  życia.

W połączeniu ze wsparciem psychoterapeutycznym, postrzeganie jakości życia przez samego pacjenta zmienia się na lepsze. Głód alkoholu przestaje być obsesyjny, całkowicie znikają spontaniczne załamania. Ponadto, przy wsparciu psychoterapeuty w ośrodku leczenia uzależnień i udziale osób z tym samym problemem a także krewnych uda się osiągnąć rezygnację z ciągłego upijania się. Czy Esperal leczy alkoholizm? To uzależnienie jest nieuleczalne. Ale Esperal pomaga osiągnąć trwałe remisje – długie okresy życia bez alkoholu.

Czy istnieją przeciwwskazania do leczenia preparatem Esperal?

Jak każdy inny lek wszywka alkoholowa z Esperalem ma swoje przeciwwskazania. Powinien być stosowany ostrożnie przez osoby powyżej 60 roku życia oraz w przypadku takich schorzeń jak:

• Ostra niewydolność wątroby lub serca
  • Psychoza
  • Wrzód trawienny i wrzód dwunastnicy
  • Cukrzyca
  • Choroby układu sercowo-naczyniowego
  • Tętniaki aorty
  • Jaskra
  • Gruźlica.

Dlatego ważne jest, aby w żadnym wypadku nie podawać leku uzależnionemu bez lekarza, a tym bardziej nie podawać go bez wiedzy uzależnionego.