Jak usunąć esperal?

Alkoholizm jest chorobą przewlekłą charakteryzującą się długotrwałym uzależnieniem od alkoholu a osoba cierpiąca na alkoholizm odczuwa silne pragnienie jego wypicia. Spożywają go w dużych ilościach, ignorując dalsze negatywne konsekwencje (zatrucie, zaburzenia psychiczne). Tak poważna choroba jak alkoholizm wymaga poważnego podejścia do leczenia i uzyskania natychmiastowej pomocy. Jednym ze sposobów wychodzenia z alkoholizmu jest wszywka alkoholowa, zastosowana po detoksykacji organizmu. Po procesie detoksykacji konieczne jest przywrócenie wszystkich ważnych procesów w organizmie.

Pacjentowi przepisuje się kompleksy witaminowe, specjalną dietę, przepisywane są leki wspomagające funkcjonowanie wątroby i nerek. Ważnym etapem jest wsparcie psychologiczne oraz sesje z psychologiem. Pacjent przepracowuje swoje lęki związane z rezygnacją z picia alkoholu, a także poprzez głęboką psychoanalizę stara się zidentyfikować przyczyny, które skłoniły go do nadużywania napojów alkoholowych.Takie działania dają duże szanse na całkowite wyjście z alkoholizmu. Wszycie esperalu jest jedną z metod wychodzenia z nałogu i pozostawania w trzeźwości.

Dlaczego zdarzają się przypadku usuwania Esperalu?

Stosowanie wszywki z esperalu pozwala osiągnąć długotrwały efekt terapeutyczny, a dodatkowo lek ma stosunkowo niewielką listę przeciwwskazań, co jest głównym powodem jego powszechnego wprowadzenia do praktyki leczenia uzależnień. Istotą terapii jest to, że esperal nie pozwala wątrobie wytwarzać enzymu, który rozkłada etanol na składniki nieszkodliwe dla organizmu, dlatego każde spożycie substancji zawierających alkohol prowadzi do zatrucia.

Wszyty esperal znajduje się pod skórą przez 8 do 13 miesięcy i jest stopniowo uwalniany do krwi. Ale czasami do ośrodka leczenia uzależnień zgłaszają się pacjenci z zapytaniem jak usunąć esperal? Czy można to zrobić samodzielnie? Oczywiście, że nie można!Taki zabieg może wykonać tylko lekarz, ponieważ konieczny jest kolejny zabieg chirurgiczny, który może być wykonany tylko przez specjalistę. Próby usunięcia tabletek przy pomocy znajomych mogą zakończyć się zagrożeniem dla zdrowia uzależnionego.

Jak usunąć esperal – jakie są wskazania?

Za każdym razem, gdy zaszyty pacjent przy pomocy esperalu próbuje coś wypić, zamiast upragnionego uczucia upojenia, dostaje skrajnie nieprzyjemny stan zatrucia, w wyniku, którego mimowolnie rozwija niechęć do alkoholu. Zdarza się, że pojawia się konieczność wycofania z organizmu wszywki. Usuwanie chirurgiczne tabletek z esperalem odbywa się w znieczuleniu miejscowym i trwa średnio do 20-30 minut. Lekarz wykonuje staranne nacięcie w skórze, usuwa lek, zszywa nacięcie i zakłada opatrunek. Z reguły procedura nie powoduje dyskomfortu ani żadnych reakcji ubocznych. Aby jednak kontrolować stan zdrowia, pacjenta pozostanie na obserwacji przez 40 minut, po czym może wrócić do swojego zwykłego trybu życia. Konieczność usunięcia esperalu może powstać z wielu powodów, w tym w przypadku reakcji alergicznych organizmu na lek i dodatkowe składniki leku.

Psychologiczne aspekty usunięcia esperalu

Przed wykonaniem zabiegu usunięcia esperalu, lekarz przeprowadza rozmowę z pacjentem, aby poznać przyczyny takiej decyzji. Jeśli wynika to z przyczyn psychologicznych, lekarz wyjaśnia wszystkie konsekwencje takiej decyzji. Rzeczywiście, po usunięciu blokady alkoholowej nie będzie przeszkód w kontynuacji pijaństwa i w konsekwencji progresji alkoholizmu do nieodwracalnego uszkodzenia narządów wewnętrznych i psychiki. Specjaliści z ośrodka leczenia uzależnień od alkoholu dokładają wszelkich starań, aby odwieść pacjenta od usunięcia wszywki alkoholowej aż do całkowitego zakończenia całej terapii alkoholowej. Jeśli pacjent nie chce zrezygnować z usunięcia esperalu i jest pewien, że będzie w stanie kontrolować swoje pragnienie picia i ilość spożywanego alkoholu, lekarz przechodzi do wykonania procedury jego usunięcia.

Kiedy może być konieczne usunięcie Esperalu?

Potrzeba usunięcia esperalu może zaistnieć w następujących sytuacjach:

• Pacjent zataił przed lekarzem obecność chorób, które są klasyfikowane, jako bezpośrednie lub względne przeciwwskazania do stosowania tego leku: niewydolność nerek i/lub wątroby, cukrzyca, padaczka, niedoczynność tarczycy, zaburzenia psychiczne.
  • Esperal miał skutki uboczne: rozwój zapalenia wątroby, zapalenia nerwów, alergia, osłabienie, a także pojawianie się uporczywych bólów głowy lub uporczywy metaliczny posmak w ustach.
  • Pacjent ma być leczony na inne choroby lekami niezgodnymi z disulfiramem.
  • Po wypiciu alkoholu u pacjenta doszło do nadmiernego silnego zatrucia, które doprowadziło do takich stanów jak zawał mięśnia sercowego, obrzęk mózgu, zapaść, niewydolność oddechowa, dusznica bolesna.

Wielu alkoholików nie radzi sobie z uzależnieniem po pierwszym wszyciu Esperalu, dlatego istnieje możliwość wykonania kolejnej procedury po upływie 8 miesięcy. Jeżeli pacjent osiągnął pozytywne efekty w postaci odzyskania szacunku dla samego siebie nie myśli o usunięciu Esperalu, ale raczej kontynuowaniu terapii.To w dużej mierze zasługa psychoterapeuty, który pomaga alkoholikom zobaczyć własne uzależnienie od alkoholu takim, jakie jest. Terapeuta realistycznie nakreśla perspektywy i przygotowuje drogę wyjścia z tej sytuacji.