Objawy, skutki przepicia wszywki

Esperal, określany również jako wszywka, jest środkiem wspierającym w walce z alkoholizmem. Sposób jego działania wymaga odstawienia alkoholu natychmiast po implantacji, a wszelkie odstępstwa od tej zasady, określane jako przepicie wszywki alkoholowej, mogą wiązać się z szeregiem nieprzyjemnych dolegliwości. Jak dokładnie działa Esperal i jakie są skutki picia alkoholu po zaszyciu?

Sposób działania Esperalu a przepicie wszywki alkoholowej

Wszywka dostępna jest wyłącznie na receptę i występuje w formie kapsułek umieszczanych pod skórą. Implantacja powinna zostać przeprowadzona pod okiem specjalisty, który zadba o komfort pacjenta, zastosuje środki ostrożności i poinformuje o wszystkich skutkach przepicia wszywki alkoholowej. Na czym polega skuteczność leku? Implant zawiera disulfiram – substancję, która w reakcji z alkoholem powoduje szereg nieprzyjemnych objawów przepicia wszywki. Właśnie dlatego jest chętnie wybierany przez osoby, które nie potrafią zmusić się do przerwania ciągu alkoholowego czy po prostu pokonania chęci do wypicia wyłącznie za pomocą silnej woli.

Osoba uzależniona zdaje sobie sprawę z niezwykle męczących, a nawet tragicznych skutków picia alkoholu po zaszyciu i w związku z tym ma większą motywację do wytrwania w trzeźwości. Świadomość objawów przepicia wszywki ma więc ogromne znaczenie w skuteczności całej terapii. Co niezwykle ważne – sama wszywka może nie przynieść pożądanych efektów długofalowych. Leczenie alkoholizmu powinno opierać się na kompleksowej terapii, podczas której uzależniony może uwolnić się od przyczyn wystąpienia choroby alkoholowej. W przeciwnym razie nawet poważne objawy przepicia wszywki nie pomogą w wytrwaniu w trzeźwości.

Więcej o Esperalu znajdziesz na naszej stronie tutaj: Wszywka Poznań

Jakie są skutki przepicia Esperalu?

W kwestii takiej jak przepicie Esperalu, działanie wszywki uznaje się za kwestię bardzo indywidualną. Sposobu oddziaływania na dany organizm lepiej jednak nie sprawdzać, ponieważ w skrajnych przypadkach przepicie wszywki może wiązać się nawet ze śmiercią lub poważnym uszczerbkiem na zdrowiu. Wszywka alkoholowa blokuje enzym dehydrogenazy aldehydowej i tym samym zaburza metabolizm alkoholu. Do najczęstszych, fizycznych skutków przepicia Esperalu zalicza się spotęgowane objawy związane z zatruciem alkoholowym organizmu, takie jak:

• nudności i wymioty,
  • ból oraz zawroty głowy,
  • osłabienie,
  • zaburzenia rytmu serca,
  • niewydolność krążeniowa,
  • czerwone plamy na skórze (zwłaszcza zaczerwienienie twarzy),
  • nadmierna potliwość,
  • drgawki,
  • skoki ciśnienia.

Oprócz wyżej wymienionych objawów przepicia wszywki wyróżnia się także wiele symptomów związanych z psychiką uzależnionego. Bardzo często występują stany lękowe, apatia, psychozy alkoholowe, majaczenie, a nawet halucynacje, prowadzące niekiedy do skrajnych zachowań. Osoby, które mają za sobą przepicie wszywki alkoholowej wymieniają również dojmujące odczuwanie strachu przed śmiercią. Wszystkie powyższe dolegliwości pozostawiają ślad w organizmie oraz psychice człowieka na długi czas i powodują trudności w powrocie do normalnego funkcjonowania.

Skutki przepicia wszywki

Kiedy mogą pojawić się pierwsze objawy przepicia wszywki?

Pierwsze skutki przepicia Esperalu można odczuć już po kilku czy kilkunastu minutach od spożycia alkoholu. Kolejne, dotkliwe dolegliwości zaczynają pojawiać się stopniowo, a stan zatrucia może utrzymywać się nawet do 10 godzin. Osoba, która zdecydowała się na wszywkę musi mieć również na uwadze, jak długo potrafi występować osłabienie i inne negatywne objawy przepicia wszywki. Każda dawka alkoholu w trakcie tej formy terapii oznacza ogromne wyczerpanie organizmu i może prowadzić do dolegliwości pogarszających samopoczucie przez kolejne kilka czy kilkanaście miesięcy po przepiciu Esperalu. Właśnie dlatego wymagany jest też okres abstynencji przed wszyciem tabletki. Aby poddać się zabiegowi implantacji, należy być całkowicie trzeźwym. Od ostatniego spożycia alkoholu musi upłynąć przynajmniej 12 godzin, a najlepiej doba.

Skutki picia alkoholu po zaszyciu a ilość spożytych procentów

Objawy przepicia wszywki mogą pojawić się nawet po niewielkiej ilości spożytego alkoholu. Każda dawka powoduje osłabienie organizmu, a nawet odrobina trunku z procentami może przyczynić się do wystąpienia zatrucia alkoholowego. Wiele osób zastanawia się, czy objawy związane z przepiciem wszywki alkoholowej mogą nastąpić na przykład po przyjmowaniu syropów, czy słodyczy. Z pewnością należy zachować czujność, chociażby podczas codziennej pielęgnacji (unikanie płynów do płukania ust z alkoholem), czy spożywania nasączonych trunkami ciast i czekoladek. Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że środek nie spowoduje dotkliwych skutków ubocznych, jeśli nie dojdzie do przepicia wszywki. Nie ma również wpływu na przyjmowanie leki czy suplementy bez zawartości alkoholu.

Należy przede wszystkim pamiętać o tym, że choć zazwyczaj mówi się o przepiciu wszywki, tak naprawdę nie tylko nadmiar spożytego alkoholu, ale nawet niewielki z nim kontakt może wywołać nieprzyjemne dolegliwości. O wszystkich szczegółach związanych z implantacją Esperalu oraz skutkami, jakie niesie za sobą przepicie wszywki alkoholowej opowie specjalista przed zabiegiem. Sam zabieg nie jest bolesny i trwa krótko, a czasami okazuje się najlepszą motywacją do natychmiastowego odstawienia alkoholu.